"Tu noc, kdy přišel na svět Syn člověka, před 1968 roky, stařec asi dvacetiletý nebo osmdesátiletý, položil hlavu do dalní a plakal. Protože ho pozorovala nová tvář, protože byl hnán do nového prostoru, protože nic nechápal".
Tímto obrazem vstupujeme do Provisoria, jediného Ursinyho alba zpívaného anglicky, prvního z jedenácti, která tento zpěvák, skladatel, textař, kytarista a filmový dokumentarista stihl ve svém sadmačtyřicetiletém životě vydat.
Dežo Ursini byl v někdejším československém rocku pojmem od okamžiku, kdy se jako sedmnáctiletý objevil v bratislavské čtveřici Beatmen, střižené podle Beatles, nicméně osobitější, než bylo v roce 1965 zvykem.
Ursinyho pověst svátečního hudebníka – zřídkavostí koncertů i jejich působivostí – posílilo o dva roky trio Soulmen, rozvíjející vliv londýnských Cream, a po ještě delší odmlce i sestava, kterou textař Juraj Lihosit prorocky nazval Provisorium:
po úspěchu na třetím beatovém festivalu v pražské Lucerně v roce 1971 nevydržela ani rok.…