Ivo Kahánek, Jan Fišer a Tomáš Jamník patří mezi nejvýraznější české hudebníky své generace, jak v roli sólistů (koncerty s Českou filharmonií, PKF, BBC SO; CD u Supraphonu), tak coby komorní hráči. Dříve pod označením Trio Concertino pracovali mj. pod vedením J. Chuchra (Sukovo trio) a I. Klánského (Guarneri Trio). Na debutové nahrávce se – ve shodě s novým názvem souboru – zaměřili především na Dvořáka. "Nyní pracuji něco malého … Bude to veselé a smutné. Někde to bude jako zádumčivá píseň, tu zase jakoby veselý tanec, avšak ve slohu lehčím…" – takto skromně Dvořák v dopise glosoval práci na Dumkách, díle, jež v triové literatuře nemá obdoby. Když pak Dvořák před odjezdem do Ameriky absolvoval velké turné na rozloučenou, vedle Dumek na něm – jako i zde – zazněly komorně upravené Slovanské tance. Emocionálním vrcholem nahrávky je pak Smetanovo Trio g moll, psané pod tíhou smrti skladatelovy dcerky. Z nahrávky je zřejmá základní deviza mladého souboru: jedinečná rovnováha mezi…







![Royal Concertgebouw Orchestra, Sir Colin Davis – Haydn: The London Symphonies - Nos. 93, 94, 97 & 99 - 101 [2 CDs] CD](https://supraphonline.cz/cover/200/4/3/b/15485.jpg)