Bach – Berio – Boulez: odvážný a bravurní debut Marka Švejkara
Klarinet patří k nástrojům s nejširším spektrem zvukových možností, ať již jde o dynamický rozsah či tónové výšky. Největší pozornosti se mu dostalo v éře klasicismu – v koncertantní tvorbě i v roli komorního a orchestrálního nástroje. Na díla, v nichž zazní jeho sólový hlas ve všech barvách a bez doprovodu, si musel počkat až do 20. století. Mezi jejich tvůrci vynikají jména dvou osobností, jež zásadně formovaly způsob přemýšlení o hudbě ve druhé polovině 20. století: Luciano Berio a Pierre Boulez. K jejich společným stým narozeninám vznikla tato nahrávka, jež pokrývá jejich kompletní dílo pro sólový klarinet. Oba hledali nové cesty, jak hudbu organizovat v čase i prostoru, oba nacházeli inspiraci v poesii. Jejich hledání symbolicky vyjadřuje Boulezova myšlenka: „je třeba opustit chápání díla jako jednoduché cesty začínající odjezdem a končící doražením do cíle.“ Beria pak k myšlence „vícehlasé hudby pro jednohlasý…






![The Romeros, Academy of St. Martin in the Fields, Sir Neville Marriner – Rodrigo: Complete Concertos for Guitar & Harp [2 CDs] CD](https://supraphonline.cz/cover/200/a/c/8/15618.jpg)
![Royal Concertgebouw Orchestra, Sir Colin Davis – Haydn: The London Symphonies - Nos. 93, 94, 97 & 99 - 101 [2 CDs] CD](https://supraphonline.cz/cover/200/4/3/b/15485.jpg)