Z komentáře Miloše Pokory k původnímu LP albu 1111 3330 České barokní skladby pro cembalo v interpretaci Zuzany Růžičkové vydanému Supraphonem v roce 1983 a vycházejícímu poprvé digitálně:
Dramaturgická jednota této desky spočívá pevně na dvou společných jmenovatelích. Prvým z nich je cembalo, nástroj, jenž se zde ocitá v rukou jedné ze špičkových interpretek svého oboru – Zuzany Růžičkové, mimochodem prvé umělkyně na světě, jíž se podařilo realizovat mohutný gramofonový projekt – kompletní nahrávku cembalového odkazu J.S.Bacha…Druhým společným jmenovatelem nahrávky je stylová jednota – jde o skladatele českého baroka nebo tvůrce, jejichž stylová linie doznala během vývoje klasicistického vyústění. Nejstarším z nich je Jan Antonín Losy (1650?-1721), univerzitně vzdělaný a společensky činný šlechtic, avšak jinak vynikající loutnista a skladatel, odrážející ve svém díle překvapivě některé prvky vrcholné francouzské clavecinové literatury. Svědčí o tom i půvabný programní námět (obraz…







