Z komentáře k původnímu titulu DV 5753 s výběrem scén z opery Zdeňka Fibicha Bouře vydanému Supraphonem v roce 1961 a nyní vycházejícímu poprvé digitálně:
…(Bedřich Smetana) cítil, že je možno i nutno otevřít české opeře okna do světa a jako podklad své příští opery Violy si zvolil Shakespearovu hru Večer tříkrálový. Žel, nedokončil ji, a tak námět zhudebnit světovou látku zůstal Smetanovým pokračovatelům. Dříve než Antonín Dvořák v Armidě (podle Torquata Tassa) ujal se tohoto úkolu Smetanův žák, oddaný přítel a stoupenec ZDENĚK FIBICH (*21.12.1850 – †15.10.1900). Je nutno říci, že jej rozřešil se ctí a úplně. Zhudebnil především světovou tragédii v Nevěstě messinské (podle F. Schillera), pak celý okruh antických bájí o rodu Tantalově v melodramatické trilogii Hippodamie a posléze Shakespearovu alegorickou pohádku BOUŘE…Po slohově čisté, přísné a koncisní Nevěstě messinské modetní scénický melodram, domýšlející hudebně dramatickýž princip důsledněji, než to učinil sám Wágner. A po…





![Royal Concertgebouw Orchestra, Sir Colin Davis – Haydn: The London Symphonies - Nos. 93, 94, 97 & 99 - 101 [2 CDs] CD](https://supraphonline.cz/cover/200/4/3/b/15485.jpg)

