Různí interpreti – Historie psaná šelakem – To nejlepší z operet Járy Beneše II. (1938 – 1944)

129 

Tento výrobek pochází z e-shopu

Tato druhá část výběru nejoblíbenějších melodií z operet s hudbou Járy Beneše přináší především písničky, které vycházely na šelakových gramodeskách po roce 1938. Jmenovitě jde o melodie z operet "Za naší salaší", "Čí pak jsi, holčičko?" (obě 1938), "Píseň domova" (1939), "U svatého Antoníčka" (pův. 1932, obnovená premiéra 1939), "Růže z Argentiny" (1940), "Slon mezi porculánem" 1941), "Já + on = ona", "Potápka", "Zaječí pacicčka", "Bílá orchidej" (všechny 1943) a "Děvčata v modrém" (1944).
Operety Járy Beneše se hrály na pražských scénách ve Velké operetě, v tzv. Tyláčku v Nuslích, ve smíchovské Aréně a v době protektorátu v Divadle u Nováků, dřívějším domovském působišti souboru Osvobozeného divadla. Všechny písničky z výše uvedených operet byly natočeny na gramofonové desky značek Ultraphon a Esta, které tehdy ovládaly tuzemský trh. Pro firmu Ultraphon nazpívali většinu nejznámějších šlágrů z Benešových operet tenoristé Oldřich Kovář či Jára Pospíšil za doprovodu tanečního…