Komentář k původnímu albu 1 12 0217 Supraphonu z roku 1967:
Tvůrčí žeň amerického pobytu Antonína Dvořáka je v souhrnu skladatelského díla klasika české hudby obsáhlou a svéráznou kapitolou.
K vrcholným projevům kompozičního mistrovství v oblasti instrumentální hudby se tu druží vokální dílo z nejniternějších, jaká kdy Dvořák napsal: Biblické písně.
Víra v boží milost, moc a prozřetelnost neměla u Dvořáka běžný náboženský přízvuk. Hovoří-li se v této souvislosti o skladatelově "čisté zbožnosti srdce", pak se tím především rozumí posílení onoho citového momentu,
který měl pro povahu uměleckého typu Dvořákova základní význam, byl-li opřen o určitou jistotu.
Biblické písně jsou vrcholným projevem Dvořákovy písňové tvorby. Původní podoba je určena sólovému hlasu a klavíru. V době korektur pro Simrockovo vydavatelství se Dvořák rozhodl upravit doprovodnou složku pro malý orchestr.
Když psal Antonín Dvořák z podnětu komorního pěvce Gustava Waltera písňový cyklus pro tohoto vynikajícího…