Zdeněk Fibich, Otakar Ostrčil, různí interpreti – Český melodram 1

139 

Tento výrobek pochází z e-shopu

Asko-nabytek.cz

Z komentáře k původnímu 2LP album 1112 2711 vydanému Supraphonem v roce 1979:
Slova melodram (z řec. melos a drama) bylo původně – v italských počátcích opery – užíváno pro zpěvohru. V moderním smyslu spojení hudby s recitací užil tohoto termínu poprvé J.J. Rousseau při svém rovněž scénickém díle – melodramatu Pygmalion (1770)…
Zdeněk Fibich (*21.12.1850 – †15.10.1900] největší světový autor melodramu, navázal svým prvním melodramem Štědrý den (1874) plodně na průkopnické úsilí Schumannovo, svého mistra však záhy zcela překonal, neboť zvládl techniku melodramu a rozvinul jeho styl tak všestranně, že ve své unikátní scénické trilogii Hippodamie dokázal bez nejmenšího estetického rizika vrátit melodram jeho původního dramatickému určení.
Ostatně již Štědrý den jako Fibichův první melodram je zralé umělecké dílo, bytostně fibichovské a české. Hudební líceň Erbenovy básně se opírá o jednotlivé obrazy- scénky, objektivizovatelné zvukomalbou a intonační i žánrovou charakteristikou, jako…